W mediach systematycznie porzetacza się fala nieprawdziwych
informacji na temat kondycji portu lotniczego w Modlinie.
Wiceprezes portu ds. finansowych Marcin Danił wyjaśnia:



Pan Wicemarszałek Senatu Adam Bielan, który jest częstym gościem pana prezesa Mariusza Szpikowskiego (prezes PPL – red.), po raz kolejny aktywnie włącza się politycznie w sprawy i kwestie biznesowe, które nie do końca rozumie. Powiela przy tym nieprawdziwe informacje wcześniej już wygłaszane w mediach przez prezesa  Szpikowskiego. Ostatnio dał popis na temat lotniska w Modlinie w programie telewizyjnym zaprezentowanym na portalu onet.pl. Nie można bez komentarza pozostawić nieprawd i ewidentnych bzdur, które był łaskaw zaprezentować.
I tak po kolei od tych najważniejszych:
1. „Modlin jest bardzo źle zarządzany” – stwierdził autorytatywnie ten „wybitny znawca problematyki lotniczej”. Tylko w jakim zakresie? Bo fakty są takie, iż w ciągu zaledwie sześciu lat od rozpoczęcia działalności operacyjnej, Port w Modlinie stał się piątym (!) lotniskiem w Polsce pod względem odprawianego ruchu pasażerskiego. A rok 2018 zamkniemy wynikiem 3,1 mln pasażerów! Osiągnięty wynik jest tym istotniejszy, że dotyczy w większości nowo pozyskanych pasażerów, a nie pasażerów przejętych od istniejących linii lotniczych, Modlin wykreował nowy typ pasażera, oczekującego „taniego latania” i poprzez swoją ofertę zmienił rynek lokalny, przyczyniając się do większej konkurencji i docelowo tańszego latania dla wszystkich konsumentów.
2. W Modlinie „utopiono” 1 mld złotych – ogłosił wicemarszałek senatu. Nie wiem co pan Bielan przez to rozumie, ale takie stwierdzenie to zwykły nonsens. W moim odczuciu opinia ta wynika z kompletnej nieznajomości wyników finansowych Lotniska w Modlinie, jego strategii oraz innych czynników ekonomicznych. Modlin to projekt, który okazał się sukcesem w kategoriach rynkowo-ekonomicznych i społecznych. Za kwotę 450 mln złotych powstał pierwszy w Polsce port lotniczy dedykowany wyłącznie liniom nisko kosztowym. Port jest doskonale położony względem lotniska Chopina i jest jego naturalnym dopełnieniem. Posiada w swojej ofercie 50 destynacji i pozwala na dużo szybszy dojazd pasażerom z północno-wschodniej Polski oraz części północnej i wschodniej Warszawy. Modlin bardzo wyraźnie wpłynął na wzrost ruchu turystycznego do Warszawy, w 2016 roku było tu około 2 mln turystów, a każdy turysta „zostawił” w Warszawie średnio 1,4 tys. zł.
3. „Port trwale przynosi straty”– wyrokuje Bielan. Co to oznacza? Trwale, tzn. przez 6 lat? Proszę, aby polityk PiS pokazał mi jeden port w Europie, który zaczął przynosić „trwałe” zyski, np. w pierwszych 3-6 latach po otwarciu?
4. „Dlaczego banki na zasadach komercyjnych nie udzielają Modlinowi kredytu” – pyta pan Bielan. Otóż jest to kolejna nieprawda i kompletny brak znajomości realiów Modlina. Otrzymaliśmy promesę finansowania rozbudowy na …

Pełna wersja tego i pozostałych artykułów dostępna jest w papierowym wydaniu Kuriera Warszawskiego nr 3(60)/2018.

Wiadomości i informacje z Warszawy http://kurier-warszawski.pl