Jeepy od Fiata

1150

To już rok temu, w pięknych okolicznościach przyrody złotej jesieni miała miejsce prezentacja najnowszych wersji jeepów pod szyldem Fiata. A dokładnie: Renegade, Cherokee i najbardziej przeze mnie oczekiwany Wrangler, teraz już także jako Rubicon. Możliwości nowych jeepów dziennikarze motoryzacyjni mogli doświadczyć w podwarszawskim Łochowie, na specjalnie przygotowanych trasach. By auta mogły się lepiej wykazać, sprowadzona specjalnie koparka fantazyjnie pogłębiła szlaki w lesie, na tę okoliczność nazwanym dżunglą. W ciagu roku, testowane modele wielokrotnie potwierdziły swoją klasę.

Przyznać trzeba, że wszystkie nowe jeepy radziły sobie zupełnie przyzwoicie na trasach wspomnianej dżungli, jednak najlepszy był Wrangler i jego większa wersja Rubicon. Prezentowane modele mogą się podobać, np. Renegade zwraca uwagę nową stylistyką grilla, także przedniego zderzaka i reflektorami z nowymi światłami LED. Wnętrze również robi wrażenie, zapewniając najwyższy komfort w każdych warunkach jazdy – i to dla pięciu osób.

Reklama Jeep Renegade w kolorze Solar Yellow
Jeep Renegade – najpiękniejszy w kolorze Solar Yellow

Bezpieczeństwo zapewnia ponad 60 elementów, które wyczuwają przeszkody i wyłapują zagrożenia, informując o nich dźwiękowo i wizualnie. Myślę, że najważniejsze z nich to: ostrzeżenie przed kolizją z przodu, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola i wykrywanie obiektów przecinających drogę cofania, system parkowania równoległego, ale i prostopadłego. W nowym jeepie można czuć się pewnie i bezpiecznie, a jazda, nawet po wertepach, to fajna przygoda. Znakomite wyposażenie sprawia, że to auto jest dobre na piasek i błoto, radzi sobie na skalnym podłożu i na śniegu z lodem.

Wszystkie te najnowsze rozwiązania techniczne, rzecz jasna, przydają się także podczas jazdy na miejskich ulicach, a może właśnie najlepiej w miejskim ruchu. No, może auto nieco więcej spala niż inne mieszczuchy, ale w końcu coś za coś. Wspomniane możliwości techniczne, a także szybkość reakcji zapewniają nowe, bardziej wydajne silniki benzynowe 3- i 4-cylindrowe od 120 KM do 180 KM, a dieslowskie od 120 do 170 KM.

Jeep Wrangler - reklama
Jeep Wrangler

Jednakże, dla mnie i zapewne nie tylko dla mnie, gwiazdą prezentacji był nowy jeep Wrangler. Ten kultowy, rozpoznawalny na całym świecie pojazd, mimo upływu lat, nie stracił nic ze swojej natury, a dodatkowe udoskonalenia i nowe możliwości nie zmieniły ducha oryginału. Krótko mówiąc, najnowszy model jest bardziej wytrzymały, dużo więcej potrafi i zapewnia przy tym znacznie większy niż niegdyś komfort jazdy kierowcy i pasażerów. Tak też było podczas jazdy testowej na trasach „dżungli”. Po włączeniu reduktora miałem wrażenie, że auto samodzielnie podejmuje techniczne decyzje, by możliwie najsprawniej i najbezpieczniej zmierzyć się z najeżoną dołami trasą w lesie. To było naprawdę fantastyczne doznanie.

Grill nowego Jeepa Wrangler
Jeep Wrangler

Jeszcze większe wrażenie zrobił na mnie pokaz niesamowitych możliwości nowego Wranglera na specjalnym placu z drewnianą rampą. Nowy jeep świetnie sobie radził z różnymi przeszkodami na trasie, ale najbardziej niezwykły był przejazd przez rampę. Ustawiony pod bardzo ostrym kątem zjazd z rampy wymusił np. automatyczne uniesienie prawego tylnego koła, a następnie złożenie się przednich kół, umożliwiając łagodny zjazd. Niesamowite widowisko, oceniając w kategoriach pokazu.

Wszystkie nowe jeepy mają też opcję napędu 4 na 4. Możliwości jednak terenowe, najwyższe w tym zakresie, posiada niewątpliwie Wrangler. Zostały one zresztą wypracowane podczas wielotniej historii tej marki. Bez wątpienia, ten model radzi sobie najlepiej nawet w najtrudniejszych warunkach jazdy – taka uroda. Takie znakomite osiągi zapewniają m.in. dwubiegowa skrzynia rozdzielcza Selec-Trac typu Full–time, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi oraz elektronicznie rozłączany przedni stabilizator, co zapewnia dodatkowy skok przednim kołom, gdy wymusza to teren. Jest tego więcej. I jeszcze jeśli idzie o wrażenia estetyczne mnie najbardziej podobają się Renegade w kolorze Solar Yellow, a Wrangler oczywiście czerwony.

Jeep Cherokee - reklama
Jeep Cherokee

Nowe Jeepy Fiata zrobiły wrażenie nie tylko na pokazie dla dziennikarzy – zauważa Dorota Oblękowska, Public Relations Manager, przypominając tylko niektóre zdarzenia z przeszłości. Oto np. marka Jeep została uhorowana tytułem Fleet Leader na Targach dla przedsiębiorców Fleet Market 2018. Jeep Renegade został przy tej okazji okrzyknięty po raz trzeci Najlepszym Kompaktowym SUVem Roku. Jeepy brylowały też na specjalistycznych targach w Las Vegas, gdzie triumfy świecił kultowy Wrangler. Do tego można doliczyć sukcesy sportowe i nowe miejsca pracy dla Wraglera i Cherokee w służbie wloskiej policji.

O jeepach, zwłaszcza Wranglerze, można by wiele… Dość powiedzieć, że od początku swej historii towarzyszył i pomagał zwykłym mieszczuchom, pionierom i żołnierzom, by uczestniczyć w niebezpiecznych akcjach i ekscytujących przygodach. Taki jest JEEP, taka jest jego natura.

Edward Schwartz

Adresy salonów w Warszawie:

Modlińska 206

Krasnobrodzka 5

Grochowska 168 A