Co jakiś czas skokowo rośnie zainteresowanie owocami róży. Między innymi za sprawą większych starań klientów o podniesienie odporności organizmu. A sok z róży idealnie się do tego nadaje. Czym strzela „Polska Róża”?
Z analizy tego co znalazło się „Wczoraj na talerzu”, analizy prowadzonej przez Kantar Polska, wynika, że znowu wzrósł popyt na ten rewelacyjny sok. A do tego w 2023 roku „Shot na odporność” uzyskał nagrodę podczas targów branżowych Seoul Food & Hotel w Korei Południowej (https://wczorajnatalerzu.pl).
Sama firma informuje o sprzedanych w czasie 44 lat istnienia milionach butelek z niezwykłym sokiem.
Agnieszka Michalska prezes „Polskiej Róży Ernest Michalski”, spółki będącej członkiem Stowarzyszenia „Polska Ekologia” – wyjaśnia:
– Istotnie, duże zainteresowanie rozbudziła pandemia. Sok z róży jest kojarzony z odpornością i bardzo słusznie, ponieważ jest znaczącym źródłem witaminy C. W 100 ml soku naszej produkcji zgodnie z deklaracją jest jej 450 mg, jest to naturalna witamina C, która przeszła z owoców do produktu.
Sok z róży, czyli odporność – i to znane „budowanie odporności” – pomoże oczywiście, warto wykorzystać go doraźnie przy przeziębieniu, ale najlepiej spożywać codziennie, małymi dawkami. Np. 40-50 ml rano i wieczorem. Witamina C jest rozpuszczalna w wodzie, szybko wypłukuje się z organizmu, a jej nadmiar jest wydalany z moczem. Nie magazynujemy jej, ani nie wytwarzamy (jako organizm ludzki), więc musimy ją często dostarczać.
Witamina C jest także niezbędna do produkcji kolagenu – czyli zdrowe stawy, zdrowe dziąsła (przy regularnym dostarczaniu witaminy C w postaci soku z róży przestają krwawić dziąsła). Witamina ta jest też pomocna w uzyskanie pięknej skóry. Kolagen najczęściej kojarzymy z kosmetycznymi preparatami dla kobiet, kremami, czy suplementami diety. Jednak kolagen bez witaminy C jest znacznie gorzej przyswajalny. Przy tym, naturalna witamina C jest przyswajalna w 80-90%, natomiast syntetyczna w 10-20%. Wnioski oczywiste”.
Piękne i skuteczne połączenie
Dlatego też należy wyróżnić produkt pn. „Eliksir piękna”, czyli kolagen z witaminą C. Firma wykorzystała kolagen rybi, ponieważ swoją strukturą oraz składem jest najbardziej zbliżony do ludzkiego, a dzięki temu najlepiej przyswajalny. Ważna też jest zawartość kolagenu w produkcie. Badania pokazują że optymalną dzienną dawką jest 2,5 – 5 g, a w butelce jest go 12,5 g. Dla wzbogacenia smaku dodano niefiltrowany sok z gorzkich pomarańczy.
Cały ten wykład o witaminie C znajduje odbicie w ofercie, w którym oprócz sztandarowego soku z owoców róży, jest bogaty zbiór soków z innych owoców, także znanych z prozdrowotnych właściwości. Wśród nich jest aronia, czarny bez, aleos i granat. Nie można przeoczyć soku z kurkumą (80%) i z wyciśniętą cytryną (20%). Kurkuma ma cenną właściwość zwalczania w organizmie mikro stanów zapalnych, które mogą być nieodczuwalne, a dopiero po skumulowaniu wywołają alarm. Jak informuje strona opisywanej tu firmy:
W ostatnich latach pojawiło się dużo badań oraz prac naukowych na temat zastosowania kurkumy w medycynie. Najbardziej bioaktywne substancje występujące w kurkumie to kurkuminoidy stanowiące od 3 do 5% kurkumy. To właśnie kurkuminoidom przypisuje się właściwości przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i antyoksydacyjne.(https://polskaroza.pl)
„Polska Róża” wyszła też poza owocowy krąg i zadbała o poprawę naszej flory bakteryjnej jelit przez zaproponowanie ekologicznych soków kiszonych – z buraka, ogórka i oczywiście z kiszonej kapusty.
Soczyste strzały
Wracając do nagrodzonego w Korei Południowej szota, to zawiera on sok z owoców róży (40%), z kłączy imbiru (16%), z kłączy kurkumy (16%) i sok z cytryny. Są to soki NFC, co znaczy sok bezpośrednio tłoczony – nie z koncentratu – a ze świeżych, dojrzałych owoców.
„Polska Róża” daje wybór – oprócz nagrodzonego proponuje – Shot na odporność – polskie owoce”, stworzony jako druga odsłona „Shotu na odporność”, a będący mieszanką soków NFC . Jest to komponent powstały z połączenia soku z owoców róży (34%), z czarnego bzu (33%) i soku z malin (33%).
Kolejny strzał (tłumacząc z angielskiego słowo „shot”) występuje pod nazwą „Shot antyoksydacja. To połączenie soków owocowych NFC z myślą o funkcjach antyoksydacyjnych. W składzie jest sok z owoców róży (67%) i z aronii (33%).
Polscy dostawcy owoców i warzyw
„Polska Róża” to rodzinna firma z tradycją sięgającą aż 1979 roku. Wytwarza soki NFC (skrót „not from concentrate”), czyli tłoczone bezpośrednio z owoców i warzyw (kiszonych), a do tego naturalne syropy owocowe i konfitury różane. Produkcję rozpoczął przed laty inż. Ernest Michalski, który zasłużył się swoimi działaniami prozdrowotnymi, nie tylko produkcyjnymi, ale i edukacyjnymi. Kierunek edukacyjny jest przez firmy prowadzony cały czas.
Agnieszka Michalska dodaje:
–Owoce róży mamy z własnej ekologicznej plantacji, która znajduje się w Kotlinie Kłodzkiej, lub od zaprzyjaźnionych polskich rolników i plantatorów, z którymi współpracujemy od lat. Wszystkie owoce, które są dostępne w Polsce –kupujemy w Polsce. Stąd też znak „Produkt Polski” na większości naszych produktów. Uważamy, że w Polsce mamy tak wspaniałe i wartościowe owoce, że należy głównie z nich produkować, wspierając przy tym polskie rolnictwo.
Od założenia firmy minęły 44 lata, zwiększył się zakres jej działań, ale cały czas kierunek prozdrowotny mieści się w zawołaniu: Firma „Polska Róża” z tego słynie, że wytwarza zdrowie w płynie.