Przed erą gotowania na telewizyjnym ekranie było pitraszenie w audycji radiowej pod zawołaniem „Co gotować, jak gotować, zechciej proszę zanotować”. Teraz do pomocny w kuchni służy ekran komputera lub telefonu. Wystarczy kliknąć.

Właśnie powstał wielce przydatny e-book pn. „Organiczny przepysznik”, sygnowany przez Bio Berry. Autorzy przekonują, jak proste może być korzystanie z ekologicznych produktów. Bogactwo połączeń i nowych smaków. Do wyboru, do koloru – mango, truskawki, jabłka, banany, fasolka, a do tego gotowe, kolorowe mieszanki owoców do przygotowania smoothie. Zamiast nudnego szpinaku są kluseczki szpinakowe w sosie paprykowym, ewentualnie szpinakowe muffinki z jagodami.

Dyniowy zawrót głowy

Nie mogło zabraknąć dyni, zwłaszcza, że owo warzywo odnosi prawdziwy triumf. Na marginesie warto dodać, że w Zagrodzie Edukacyjnej Dyniowy Zakątek odbywają się lekcje przygotowania nawet pizzy dyniowej. Natomiast w opisywanym tu e-booku  istnieje instrukcja przygotowania naleśników dyniowych z pomarańczowym nadzieniem.

Komponowanie tak smakowitych dań współgra z apelem dietetyków – „Więcej owoców i warzyw w posiłkach”. Apel uzasadniany, bowiem wciąż do statystycznego talerza Polaka można mieć zastrzeżenia. W październiku 2023 tylko 21% konsumentów odżywiało się zgodnie z dietetycznymi zaleceniami i warzywa oraz owoce stanowiły połowę zjadanych posiłków. Ukazują to badania Core Team i Kantar Polska, finansowane z Fundusz Promocji Owoców i Warzyw. Szczegóły w publikacji  dostępnej  na WczorajNaTalerzu.pl.

Tak potrzebne  badania zainicjował Krajowy Związek Grup Producentów i Warzyw a owa koncepcja umieszczania w posiłkach więcej owoców i warzyw idealnie współgra z operatywnością firmy Bio Berry z Lublina. Ten czołowy, europejski producent ekologicznych, mrożonych owoców i warzyw, specjalizuje w karmieniu Polaków zgodnie z dobrymi nawykami żywieniowymi. Firma jest członkiem Stowarzyszenia „Polska Ekologia”.

Bio Berry zajmuje się produkcją i przetwarzaniem owoców miękkich, takich jak: maliny, truskawki, porzeczki, owoce leśne, jabłka, śliwki, rabarbar czy wiśnie. Wszystkie pochodzą z certyfikowanej produkcji ekologicznej. A żeby spełnić oczekiwania dietetyków i położyć na talerzu zdrowia więcej warzyw w ofercie spółki znalazła się dynie, buraki, fasolka szparagowa, szpinak, kukurydza, groszek zielony, marchew, pasternak i ziemniaki.

Bio dla mam

Jedną z propozycji producenta są „Zupy dla mam”, a dokładniej to mieszanki ekologicznych warzyw przyszykowane do ugotowania. Dania skomponowane z prostych składników, wolne od pozostałości po agrochemii, bez zagęszczaczy i sztucznych polepszaczy smaków. Te cechy przemawiają za łatwym przygotowaniem posiłków dla kobiet w ciąży i w okresie karmienia, a także dla kilkumiesięcznych maluchów.

Już sam skład budzi apetyt – zupa buraczkowa z wykorzystaniem ziemniaków i marchwi, zupa jarzynowa skupiająca w sobie fasolkę szparagową, ziemniaki oraz marchew. I coraz śmielej podbijająca polska kuchnię – zupa dyniowa zawierająca także ziemniaki, pasternak i marchew.

Dietetyka rządzi

 Zaglądając do zaplecza kuchennego i chłodniczego Bio Berry można odnieść wrażenia, że ton narzucają dietetycy i to oni ustalają listę produktów. Oczywiście przy wsparciu działu badań i rozwoju.  Dzięki temu konsumenci mogą ułożyć listę dań na każdą okazję, gama kombinacji składników potrzebnych do stworzenia posiłków jest bogata.

Drugim nurtem działalności Bio Berry jest współpraca b2b, czyli i dla produkcji spożywczej, i dla HoReCa {https://2bebio.com/baza-wiedzy/}.

Dla gastronomii firma wytwarza przede wszystkim ekologiczne mieszanki owocowe lub owocowo-warzywne do przygotowania smoothie, smoothie bowl, czy innych dań na bazie ekologicznych surowców. Do przetwórni trafiają ekologiczne, mrożone owoce, puree, koncentraty i liofilizaty. Są przeznaczone głównie do produkcji dżemów, konfitur, produktów z kategorii baby food, soków owocowych, jogurtów, mrożonek, musli, liofilizatów.

Spółka cały czas poszerza swoją ofertę i odniosła sukces w międzynarodowym konkursie  International Food Transition Awards w Paryżu. Otrzymała nagrodę dla dostawców, których produkty najlepiej oddają idee związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i transformacją żywieniową.

Radości nie krył pan Artur Tymiński, współwłaściciel firmy

– To dla nas duża satysfakcja, że nasza działalność na rzecz popularyzacji zdrowych wyborów żywieniowych została doceniona. Cieszymy się tym bardziej, że w pierwszej fazie konkursu, w której rywalizowało 300 produktów, finalistów wybierali konsumenci. Oddali oni łącznie ponad 570 000 głosów. Ich wybór potwierdziło międzynarodowe  jury”.

Ekologiczna firma o prozdrowotnym charakterze produkcji i przetwarzania owoców oraz warzyw postawiła na jakość, co przekłada się na zadowolenie klientów oraz na wprowadzanie dobrych nawyków żywieniowych.