Od kilku lat, 6 października obchodzimy Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego.  To australijsko-amerykańska inicjatywa społeczna mająca na celu zwrócenie uwagi na problemy 17 milionów chorych dzieci. W Warszawie w Ogólnopolską Kampanię Społeczną włączyła się firma Colliers International, która w geście solidarności z osobami dotkniętymi MPD, punktualnie o 19.00, rozświetli na zielono budynek Senatora na Bielańskiej.

Kampanię realizuje Fundacja Kolorowy Świat, na co dzień zajmuje się specjalistyczną opieką dzieci z MPD. Akcja, która odbywa się corocznie od 2015 r. ma na celu zwiększanie świadomości polskiego społeczeństwa na temat mózgowego porażenia dziecięcego. 

Dlaczego #17milionów? – ponieważ już ponad 17 milionów osób na całym świecie cierpi na mózgowe porażenie dziecięce, które jest również najczęstszą, przewlekłą przyczyną niepełnosprawności występującą u dzieci.

Dlaczego w październiku? – ponieważ 6 października obchodzony jest Światowy Dzień Mózgowego Porażenia Dziecięcego. To właśnie z tego powodu Fundacja Kolorowy Świat podejmuje przez cały październik szereg działań, które mają zwrócić uwagę społeczeństwa na codzienne problemy osób cierpiących na mózgowe porażenie dziecięce, zwiększając w ten sposób świadomość Polaków na temat przyczyn MPD oraz pokazując, iż solidarność z osobami cierpiącymi na Mózgowe Porażenie Dziecięce można wyrazić na wiele sposobów.

Z roku na rok rośnie liczba zabytkowych obiektów i budynków użyteczności publicznej, które w geście solidarności z osobami dotkniętymi MPD, podświetlą się na zielono. W tym roku świecić się będą budynki od Szczecina, Gdańska, Białegostoku po Warszawę, Łódź, Poznań, Wrocław, Kraków oraz setki profili społecznościowych osób prywatnych, instytucji i znanych osób publicznych. 

W tym roku w akcję zaangażował się również Dział Zarządzania Nieruchomościami Colliers. Na zielono rozbłysną zarządzane przez firmę biurowce – Senator zlokalizowany w ścisłym centrum Warszawy, z przeszkloną podłogą w głównym atrium, gdzie można oglądać zabytkowe fragmenty murów mennicy króla Stanisława Augusta Poniatowskiego oraz wyróżniający się niezwykłą bryłą nowoczesny budynek Bałtyk, usytuowany w centralnej części Poznania. Budynki rozbłysną na zielono, w ten sposób zwracając uwagę tysięcy osób na kampanię #17milionów.

– Dział Zarządzania Nieruchomościami Colliers chętnie włącza się w kampanie społeczne. Budynki, którymi zarządzamy, to między innymi ikony miast, punkty charakterystyczne na mapie, rozpoznawalne, a dzięki swej lokalizacji zapewniające szerokie dotarcie. Cieszę się, że poza swoją codzienną funkcją, nieruchomości w naszym portfolio mogą pomóc w promowaniu akcji takich, jak #17milionów i wesprzeć osoby cierpiące na mózgowe porażenie dziecięce – mówi Agnieszka Krzekotowska, partner i dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami w Colliers International.

Każda osoba może przyłączyć się do kampanii #17milionów i wesprzeć ją w indywidualny sposób.