1 marca w Warszawie ruszył kolejny etap kampanii „Prowadź się zdrowo” – Przegląd Wątroby. Mieszkańcy 16 miast w Polsce będą mogli bezpłatnie wykonać nieinwazyjne badanie wątroby za pomocą urządzenia FibroScan. Badanie ma na celu sprawdzenie wątroby pod kątem stłuszczenia lub zwłóknienie tego narządu. Akcja jest skierowana przede wszystkim do mężczyzn po 40. roku życia – grupy narażonej na niealkoholową stłuszczeniową chorobę wątroby.W każdym z miast objętych akcją sukcesywnie pojawią się mobilne gabinety, w których przez dwa dni będzie można skorzystać z nieinwazyjnego badania wątroby, wykonywanego przy pomocy nowoczesnego urządzenia FibroScan. Ma ono na celu szybkie określenie stanu wątroby pod kątem stłuszczenia bądź zwłóknienia. Po przeprowadzeniu badania, pacjent otrzyma od osoby przeprowadzającej badanie wynik, który będzie mógł skonsultować ze swoim lekarzem i ustalić dalsze postępowanie.

W Warszawie, Radomiu, Białej Podlaskiej, Lublinie, Zamościu, Kielcach, Chorzowie, Częstochowie, Wrocławiu i Łodzi, mobilne gabinety są udostępniane pacjentom na wybranych stacjach kontroli pojazdów Speed Car oraz w ściśle określonych punktach w centrach miast. Natomiast w Nowym Sączu, Krakowie, Bytomiu, Opolu, Wałbrzychu i Jeleniej Górze pojawią się one w centrach miast. Dodatkowo w Warszawie wątrobę będzie można przebadać 1 kwietnia podczas wydarzenia „Wiosenne wietrzenie”, które gromadzi fanów motoryzacji i jest organizowane przez partnera akcji – Fundację Youngtimer Warsaw.

Bezpłatne badania wątroby są wykonywane od godziny 8:00 do 16:00. Osoby zainteresowane mogą się na nie zapisywać, dzwoniąc pod wskazany numer infolinii – 799-364-368 – lub w miejscu postoju mobilnego gabinetu, jeśli tylko będą wolne miejsca.

– Niealkoholowa stłuszczeniowa choroba wątroby wciąż jest mało znana wPolsce, mimo że może dotyczyć nawet 9 mln Polaków. Nieleczona może przejść w kolejne stadia, prowadząc np. do marskości wątroby lub raka wątrobowo-komórkowego. – mówi dr n. med. Jan Gietka, lekarz hepatolog, konsultujący w zakresie hepatologii w Warszawie. – Nie boli i jeśli już daje jakieś objawy, to są one nieswoiste i typowe również dla innych chorób. Właśnie dlatego w dorosłym życiu, a szczególnie po 40. roku życia, mężczyźni powinni regularnie chodzić na badania profilaktyczne wątroby. Teraz – w ramach kampanii „Prowadź się zdrowo” – zapisując się na badanie Fibroscan w mobilnym gabinecie, możemy sprawdzić swoją wątrobę pod kątem obecności stłuszczenia oraz zwłóknienia. – podsumowuje ekspert w dziedzinie leczenia chorób wątroby.

Prowadź się zdrowo – dosłownie!Impulsem do zrealizowania Przeglądu Wątroby były m.in. wyniki przeprowadzonego
w kwietniu 2022 r. przez agencję IPSOS badania1 „Polacy, a niealkoholowe stłuszczenie wątroby”, z którego wynika że ponad połowa, bo aż 54% mężczyzn w wieku 40-60 lat, ma świadomość, że o wątrobę należy odpowiednio dbać. Jednak mimo tej wiedzy, 44% respondentów nigdy nie wykonało żadnego badania profilaktycznego pod kątem chorób tego organu.

Inaczej jest z dbaniem o swoje samochody – jak powszechnie wiadomo, większość mężczyzn chętnie o nie dba i w tym przypadku nie zapomina o diagnostyce. Aby to zmienić, w kampanię zaangażowali się m.in. znani kierowcy rajdowi – Mikołaj Marczyk oraz Kuba Przygoński, którzy pasję do aut łączą z dbaniem o zdrowie – zrównoważoną dietą, regularnymi badaniami oraz dostosowanym do możliwości wysiłkiem fizycznym. I chcą przekonywać innych mężczyzn, że to właściwa droga.

– Tak jak dbamy o nasze auta – regularnie je serwisujemy – dbajmy o nasze zdrowie. Nie warto postrzegać tego aspektu naszego życia jako przedsięwzięcia z określonym ostatecznym terminem. Zarówno ja, jak i Kuba nie przygotowujemy się do konkretnego startu, tylko zawsze staramy się być w jak najlepszej formie i mieć wiedzę na temat naszych warunków psychofizycznych. – mówi Mikołaj Marczyk, Mistrz Polski i Europy Juniorów 2021, ambasador kampanii „Prowadź się zdrowo”.

Osią trwającej od 16 listopada 2022 r. kampanii jest platforma edukacyjna https://www.sanofi.pl/pl/Prowadz-sie-zdrowo z kluczowym elementem – krótkim, intuicyjnym testem (informacyjnym a nie diagnostycznym), określającym istnienie lub nie stłuszczenie wątroby2. Na platformie znajdują się również porady i wskazówki, jak dbać o wątrobę.

O kampanii

Celem kampanii „Prowadź się zdrowo” jest podnoszenie świadomości na temat znaczenia konieczności dbania o własne zdrowie, szczególnie wśród mężczyzn po 40. roku życia. To właśnie ta grupa jest jedną z grup, narażonych na niealkoholową stłuszczeniową chorobę wątroby (NAFLD), która nie daje żadnych wyraźnych objawów lub daje objawy charakterystyczne dla wielu innych chorób3.

Ambasadorami akcji zostali utytułowani kierowcy rajdowi – Kuba Przygoński, zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross Country 2018 oraz Mikołaj Marczyk, Mistrz Polski i Europy Juniorów 2021.

Partnerami akcji są: Speed Car – ogólnopolska sieć stacji kontroli pojazdów, Truckers Life – największa polska organizacja pozarządowa działająca na rzecz poprawy zdrowia i bezpieczeństwa kierowców zawodowych oraz Youngtimers Warsaw – podmiot zrzeszający fanów klasycznej motoryzacji.

O Sanofi

Sanofi to innowacyjna, globalna firma biofarmaceutyczna, której przyświeca jeden cel, aby zgodnie z hasłem „We chase the miracles of science to improve people’s lives”, stawiając na potęgę nauki, zmieniać świat na lepsze. W 100 krajach zaangażowane i utalentowane zespoły pracują na rzecz zmiany oblicza medycyny, czyniąc niemożliwe możliwym. Firma tworzy terapie oraz szczepionki, które ratują życie milionom ludzi na całym świecie. Kluczowym punktem ambicji firmy jest zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna. Sanofi zatrudnia w Polsce blisko 900 pracowników. Jedna z fabryk Sanofi zlokalizowana jest w Rzeszowie. Co roku firma produkuje w rzeszowskim zakładzie ponad 70 milionów produktów leczniczych, które trafiają zarówno na rynek polski jak i do 30 innych krajów.

Siedziba główna Sanofi mieści się w Warszawie, a centrum dystrybucyjne w podwarszawskich Błoniach. Firma notowana jest na giełdach EURONEXT: SAN i NASDAQ: SNY.

Więcej informacji: www.sanofi.pl Sanofi Polska @SanofiPolska SanofiPolska

Media Relations

MSL Group Sp. z o. o. | Katarzyna Puchacz | 515 115 087 | katarzyna.puchacz@mslgroup.com

Sanofi: Renata Olejowska| 609 596 889 | renata.olejowska@sanofi.com

1 Raport z 3. fali badania metodą CAPI realizowanego przez Ipsos Sp. z o. o: „Polacy, a niealkoholowe stłuszczenie wątroby”. Realizacja 7-11.04.2022 r. Dane w posiadaniu firmy.

2 Test nie jest narzędziem diagnostycznym, ma charakter informacyjny.

3 Hartleb M et al. Healthcare practitioners’ diagnostic and treatment practice patterns of nonalcoholic fatty liver disease in Poland: a cross-sectional survey. Eur J Gastroenterol Hepatol. 2022; 34(4): 426-434.

Zapisz się – tel. 799-364-368