Pewnie niewiele osób pamięta, że takie elementy wyposażenia jak
np. podgrzewana kierownica, automatyczne światła drogowe, ocena odległości
do poprzedzającego pojazdu, czy automatyczny włącznik świateł w tunelu były dostępne tylko w samochodach wyższej klasy. Dziś jest inaczej. Takie opcje mamy też w małych autach, a doskonałym tego przykładem jest Opel Corsa.


nowa corsa kurier warszawskiMiałem okazję, podczas jazd testowych, poznać, choć w ograniczonym zakresie, możliwości dwóch modeli Corsy – 1,4 l o mocy 90 KM oraz 1 1,0 l napędzanej silnikiem trzycylindrowym z mocą 115 KM. Zewnętrznie specjalnie się nie różnią. Ten pierwszy nie porywa dynamiką jazdy. Niektórzy piszą, że jest wręcz ślamazarny. Ja tak nie uważam. To prawda, że nie jest demonem szybkości, ale jechałem tym autem z prędkością 140 km/godz., można więcej i to bez problemów. W obu modelach cztery osoby mogą jechać zupełnie wygodnie. Nawet na drogach o gorszych nawierzchniach pasażerowie nie odczuwają specjalnie trudów podróży. Opel Corsa to jednak typowy samochód przeznaczony do ruchu miejskiego na zatłoczonych ulicach. Trzeba przyznać, że w tej roli sprawdza się znakomicie. Niewielkie gabaryty auta pozwalają na swobodne przemieszczanie się na naprawdę wąskich uliczkach i parkowanie w niemal ekstremalnych warunkach. Zachowując rozsądek w czasie jazdy, można być …

Dyrektor PR GM Poland Wojciech Osoś

Dyrektor PR GM Poland Wojciech Osoś
Opel Corsa to jeden z europejskich liderów segmentu samochodów miejskich. W ciągu 32 lat sprzedano w Europie ponad 12 milionów Opli Corsa wszystkich generacji. Auto jest dostępne w odmianie 3- i 5‑drzwiowej. Sprzedawana obecnie piąta generacja Corsy oferuje świeżą stylistykę oraz niezapomniane wrażenia z jazdy, dzięki rozwiązaniom zastosowanym w podwoziu
i zoptymalizowanemu układowi kierowniczemu. W samochodzie połączono nowoczesną technikę z pełną emocji stylistyką oraz znakomicie funkcjonującą cyfrową łącznością.
W Polsce Corsa jest jednym z najchętniej wybieranych przez klientów indywidualnych samochodów ze wszystkich oferowanych na rynku modeli.

Edward Schwartz

 

Pełna wersja tego i pozostałych artykułów dostępna jest w papierowym wydaniu Kuriera Warszawskiego nr 4 (54)/201

Wiadomości i informacje z Warszawy http://kurier-warszawski.pl