W stolicy światowego hazardu ekologiczna gra toczyła się nie w kasynie, lecz w Convention Center – w trakcie Winter Fancy Food Show. Na tych targach produktów spożywczych i napojów wyszukanych, czy może lepiej określić je mianem wyjątkowych, z górnej półki – znalazła miejsce kampania promocyjna „High Quality Bioeurope”. Jej niewątpliwym liderem okazało się dobrze znane nam Stowarzyszenie „Polska Ekologia”.

– Na naszym stoisku na targach w Las Vegas prowadziliśmy akcję degustacji europejskiej ekologicznej żywności.Była to świetna okazja, aby zaprezentować nie tylko żywność, ale i kulturę krajów europejskich, w tym ekologiczną żywność z Polski. Nasi mistrzowie kulinarni przygotowywali degustacyjne potrawy z ekologicznego polskiego mięsa, świeżych ekologicznych warzyw z Włoch, Hiszpanii oraz polskie produkty z koziego mleka. Było przez 3 dni bardzo SMACZNIE!

„High Quality Bioeurope” to kampania skierowana na rynki Stanów Zjednoczonych i Kanady, która obejmuje promowanie produktów dostarczanych przez rolnictwo i przetwórstwo ekologiczne, produktów pochodzących z krajów Unii Europejskiej. Inaczej mówiąc, jej celem jest przekazywanie wiedzy o wysokiej jakości produktów ekologicznych z Unii Europejskiej. A także o wysokich standardach tej produkcji w UE oraz upowszechnianie informacji o obowiązujących w Unii Europejskiej systemach jakości upraw i przetwórstwa surowców oraz o systemie certyfikacji. 

Wiedza dla handlowców

Obecność na tej imprezie jest istotna z uwagi na uczestników należących do kręgu określanego skrótem B2B, czyli handlowcy z handlowcami. Łączy się z tym założenie, że przekazanie im właśnie głębszej i bardziej szczegółowej wiedzy przełoży się na wzrost świadomych decyzji zakupowych i większe zapotrzebowanie na ekologiczne produkty.

Promocja obejmuje właściwie wszystkie wysokiej jakości produkty żywnościowe, mające certyfikaty unijne, w tym wieprzowinę, wołowinę, drób, zboża, owoce i warzywa, przetwory z owoców i warzyw, mleko oraz nabiał. 

Prowadzi Stowarzyszenie „Polska Ekologia”

Liderem kampanii jest dobrze nam znane Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska  Ekologia”, organizacja energicznie zaczynająca szesnasty rok swojego istnienia. Znana  jest jako największa i najważniejsza organizacja w swojej dziedzinie w Polsce, a także mająca  najszerszy zasięg w swojej branży.

Prowadzenie kampanii promowania europejskich produktów ekologicznych jakości BIO przez Stowarzyszenie daje gwarancję skuteczności działania. Ponad 15 lat praktyki w owocnym i pożytecznym docieraniu na rynek krajowy i rynki zagraniczne mówi samo za siebie.

Obiecujący harmonogram kampanii

W 2022 roku Stowarzyszenie mocno intensyfikuje działania promocyjne, czego efektem jest harmonogram uczestnictwa w wydarzeniach targowych. Ich pierwszym punktem były wspomniane wyżej targi Winter Fancy Food Show, które odbyły się w Las Vegas 6-8.02.2022.

Następne w planie to Międzynarodowe Targi Spożywcze SIAL America, również w Las Vegas (22-24.03.2022) i podobne ľ SIAL Canada w Montrealu (20-22.04.2022).

I jeszcze gastronomiczne typowo branżowe National Restaurant Association Show w Chicago (21-24.05.2022).

Nieco inna wersja opisanych na wstępie to letnie targi Summer Fancy Food Show w Nowym Jorku (12-14.06.2022).

Tu warto podkreślić współgranie powyższego harmonogramu z raportem ekspertów Polskiego Instytutu Ekonomicznego i opublikowaną właśnie listą krajów z największą perspektywą dla polskich eksporterów – na pierwszym miejscu jest USA.

Podczas tragów na stoisku promocyjnym tworzona jest przestrzeń do prezentacji i degustacji produktów ekologicznych oraz do pokazów kulinarnych, jak również miejsce do rozmów handlowych dla odwiedzających, oglądających pokazy kulinarne. Organizatorzy wprowadzają reżim sanitarny z uwagi na sytuację pandemiczną. 

Targi doskonale służą wymianie handlowej, a liczne wątki edukacyjne pozwalają docenić cechy jakościowe produktów, co w odniesieniu do żywności ekologicznej ma znaczenie pierwszoplanowe.