Bourbon do deserów dla najmłodszych? Jak najbardziej – ale tylko jako przyprawa z Madagaskaru!. Rzecz wyjaśnia Pani Hanna Juszczyk, kierująca marką Vitally Food:
— Wprawdzie marka Bourbon jest znana jako napój witalny, a nawet niezwykły (przekładając nazwę na język polski), ale w wypadku naszych produktów chodzi o prawdziwą wanilię, przyprawę pochodzącą z Madagaskaru.

Wanilia de Bourbon

Nazwa tych niezwykle pachnących lasek jest historycznie związana z wyspą Bourbon (terytorium zamorskie Francji), gdzie ponoć przypadkowo nastąpiło sztuczne zapylenie kwiatów i dzięki temu plantacje tej storczykowatej rośliny powstały także w wielu innych miejscach. Zastosowaliśmy tę przyprawę w połączeniu z cukrem tak chętnie wykorzystywaną do wypieków i deserów w każdym domu – opowiada Hanna Juszczyk.

Vitally Food

Ideą i filozofią marki Vitally Food jest wprowadzenie na rynek wyrobów mających najprostszy skład, z wykorzystaniem surowców naturalnych i bezpiecznych dla konsumenta.

— Aby klient miał pewność, że tak jest, uzyskaliśmy certyfikat BIO na nasze produkty. Jesteśmy członkiem Stowarzyszenia „Polska Ekologia”. Staramy się, aby linia produktów BIO była również odpowiednia dla wegan i wegetarian. A przy tym nie dodajemy cukru – wybór co do jego zastosowania pozostawiamy konsumentom.

Zmiana stylu życia Polaków, szybsze tempo i większe przeciążenie pracą wywołują popyt na dania gotowe, dlatego analitycy firm badawczych prognozują pomyślny rozwój tego sektora rynku spożywczego. Odnotowują, że przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów rośnie nacisk na wygodę w przyrządzaniu posiłków.
Pod marką Vitally Food znajdujemy produkty potrzebne do ułożenia całodniowego menu.
Na śniadanie są gotowe pasty z ziaren słonecznika z różnymi dodatkami – do smarowania pieczywa (uwaga: mogą też być bazą do zrobienia sosów). Na obiad znajdzie się aż siedem smaków burgerów: od jaglano-warzywnych do przypominających smak mięsa burgerów roślinnych stworzonych przy wykorzystaniu białek z grochu.

Burgery dla zdrowia i eko-galaretki z agaru

Burgerowe połączenie buraków mających doskonale wartości odżywcze z cenioną kaszą jaglaną doskonale wypadło w Vegeteście. Na szczególną pochwałę zasłużył wybór właśnie buraczanej skarbnicy zdrowia.

A na kolację można zaserwować pyszne pasztety jaglano-warzywne w trzech smakach. Przygotowane tylko z warzyw, z dodatkiem różnych kasz i aromatycznych przypraw sprawiają, że nie tylko wegetarianie, ale nawet mięsożercy się nimi zajadają. Do tego dochodzą gotowe komponenty do błyskawicznego usmażenia naleśników lub gofrów oraz liczna rodzina deserów w proszku: budyniów i kisieli z dodatkiem liofilizowanych owoców . I to konsumenci cenią.

Z zapowiadanych nowości pojawią się oczekiwane przez rynek galaretki agarowe. Agar to naturalna substancja pochodząca z alg, mająca wiele cennych minerałów i mikroelementów. Jej roślinne pochodzenie daje przepustkę na stoły wegan i wegetarian. Do handlu trafią również mieszanki do pieczenia muffinek, kompozycje zawierające bezglutenowe mąki – gryczaną i kokosową.

Eko-zakupy coraz ważniejsze dla Polaków

Podejście klientów do kupowania ekologicznego jedzenia zostało zbadane przez warszawski Mobile Institute, a wyniki umieszczone w poruszającym i dogłębnym raporcie „Green Generation” ( który został opublikowany w styczniu 2020 r.). I okazało się, że jedna piąta badanych deklaruje kupowanie żywności ekologicznej lub fair trade. „Tak” odpowiedziały głównie kobiety (31%) oraz mieszkańcy najmniejszych miast (33%). Częściej żywność ekologiczną wybierają także rodzice (47%). A co zachęca do EKO zakupów? Głównym argumentem jest opinia o bezpiecznej żywności (41%). Na drugim miejscu znalazła się świadomość dbania o środowisko naturalne (34%).
„Uważnie obserwujemy styl życia Polaków – komentuje Pani Hanna Juszczyk – trendy rynkowe, wybory konsumentów, zainteresowanie na targach żywności i aktywnie reagujemy na powstające potrzeby.

Raj dla wegan i wegetarian

Zauważyliśmy, że wiele osób chce urozmaicić swoją dietę, wprowadzając do niej więcej różnorodnych produktów. Dało nam to impuls do stworzenia linii VITALLY FOOD.
Pozwoliło nam to dostrzec potrzeby zupełnie nowej grupy konsumentów, dla której dotychczas nie mieliśmy żadnej propozycji – to osoby na diecie bezmięsnej. Nowe produkty zawierają wyłącznie warzywa oraz składniki roślinne (kasze, pestki, nasiona, owoce) i naturalne przyprawy. Jest to propozycja dla osób, które chcą w prosty i wygodny sposób wzbogacić swój codzienny jadłospis  produktami roślinnymi.”
Raj dla wegan i wegetarian, dla których coraz bardziej istotną wartością staje się zbilansowana dieta i zdrowy tryb życia.

BJ