W ciągu ostatnich kilku lat na rynku pojawiło się wiele nowoczesnych systemów rezerwacji online. Wybór odpowiedniego jest więc dużym wyzwaniem zwłaszcza, że korzystać z niego będą zarówno pracownicy, jak i klienci. Oto 5 podstawowych funkcji, jakie powinno posiadać wysokiej klasy oprogramowanie.
Powiadomienia push
System rezerwacji online umożliwia klientom wybór dogodnego dla nich terminu wizyty. Takie rozwiązanie to jednak dopiero połowa sukcesu – klient powinien otrzymać powiadomienie potwierdzające dokonanie rezerwacji. Ma ono formę telefoniczną lub mailową. Natomiast na dzień przed wizytą otrzymuje kolejną wiadomość, która przypomina mu o zarezerwowanym terminie. Dzięki temu nie opuści wizyty, a pracownicy nie będą musieli borykać się z tak zwanymi pustymi okienkami.
Przyjmowanie płatności
Klient, który zarezerwował wizytę, często decyduje się od razu na zapłatę. Jest to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu nie musi mieć przy sobie karty ani gotówki – płatności dokonuje z poziomu odpowiedniej bramki. Internetowy system rezerwacji musi mieć taką funkcję, jeśli usługodawca pobiera od klientów zaliczki celem potwierdzenia terminu.
Automatyczne fakturowanie
Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest wystawić dokument potwierdzający zakup usługi i dokonanie płatności. Automatyczne fakturowanie to funkcja, jaką powinien posiadać dobry kalendarz do salonu kosmetycznego. Porządek w dokumentach to podstawa, dlatego warto mieć wszystko w systemie.
Dostęp w aplikacji mobilnej
Aplikacje mobilne podbijają rynek, dlatego terminarz wizyt kosmetycznych powinien być dostępny właśnie z poziomu smartfonu. Klient może wejść w aplikację, a następnie zarezerwować wizytę. Nie musi odwiedzać strony internetowej, co dodatkowo wydłuża całą procedurę. Ponadto wszystkie informacje dotyczące usługodawcy przechowywane są w jednym miejscu.
Baza klientów
Budowanie bazy klientów i możliwość ich profilowania to doskonałe rozwiązanie dla właścicieli punktów usługowych. Rezerwacja wizyty online z ich punktu widzenia jest tylko jedną z możliwości, natomiast szerzej skupiają się oni na zarządzaniu. Więcej o tym, w jaki sposób wspomaga je system rezerwacji wizyt, można przeczytać tutaj: https://calendesk.com/pl/rezerwacja-wizyt-online/. Bardzo istotne są także spersonalizowane formularze, dzięki którym można poznać lepiej klienta jeszcze zanim zgłosi się na wizytę. Jednocześnie usługodawca ma możliwość zaoferowania mu innej usługi, która lepiej odpowiada potrzebom klienta.